- Информация о материале
- Просмотров: 424
Kopysava A.I.
Kopysava Alena Igorevna - Master of Management, PUBLIC JOINT STOCK COMPANY “MUSIC UP CENTER”, MINSK, REPUBLIC OF BELARUS
Abstract: the article explores the impact of new technologies on the organization of shows and festivals. The article discusses several innovative approaches, including virtual reality, augmented reality, projections, identification and control technologies, and interactive applications, and their role in creating immersive experiences for guests. The article also highlights the importance of art in the organization of shows and festivals, as it adds a unique and authentic touch to event experiences. Overall, the article concludes that the integration of new technologies and art can lead to the creation of unforgettable and impactful events.
Keywords: organizing shows, festivals, events, modern technology, virtual reality, augmented reality, projections, interactive applications.
Копысава А.И.
Копысава Алена Игоревна - магистр менеджмента, Публичное акционерное общество “Music up Center”, г. Минск, Республика Беларусь
Аннотация: в статье исследуется влияние новых технологий на организацию шоу и фестивалей. В статье обсуждается несколько инновационных подходов, включая виртуальную реальность, дополненную реальность, проекции, технологии идентификации и контроля, а также интерактивные приложения, и их роль в создании впечатлений от погружения для гостей. В статье также подчеркивается важность искусства в организации шоу и фестивалей, поскольку оно придает событиям уникальный и аутентичный оттенок. В целом, в статье делается вывод о том, что интеграция новых технологий и искусства может привести к созданию незабываемых и впечатляющих событий.
Ключевые слова: организация шоу, фестивалей, мероприятий, современные технологии, виртуальная реальность, дополненная реальность, проекции, интерактивные приложения.
References
- Bulycheva N.P., N.P. Bulycheva, A.A. Malkin Organizatsiya teatralizovannykh prazdnikov v kontekste iskusstva [The organization of theatrical holidays in the context of art] // Iskusstvo i kultura [Art and Culture], 2017. № 4(49). Р 8-9 [in Russian].
- Ivanova N.A., Kameneva N.G. Innovatsionnye tekhnologii v meropriyatnoy industrii [Innovative technologies in the event industry] // Molodoy uchenyy [Young Scientist] (2019). № 40(194) Р 19 [in Russian].
- Zumbano D. "Augmented Reality for Event Experiences". Event Marketer, 2018.
- Lange P. (2019). The Digital World in the Events Industry. Journal of Convention & Event Tourism, 20(3), 242-257.
- Ma H., Qin S. & Lee C. (2017). Leveraging Virtual Reality Technology to Enhance Guest Experience: An Exploratory Study. Journal of Travel Research, 56(4), 465-479.
- Amoroso D.L. & Reti S.R. (2015). The role of technology in event planning. Journal of Convention & Event Tourism, 16(3), 165-170.
- Beer R. & Nica E. (2018, May). Event technology against the backdrop of a changing landscape. Event Management, 22(3), 325-
- Lehmann S. & Russell R. (2015). An exploratory study of virtual reality technology in event experiences. Journal of Convention & Event Tourism, 16(4), 266-282.
- Zou W., Wang D. & Li J. (2017). A literature review of augmented reality and its applicability in museums, events, and tourism. Journal of Hospitality & Tourism Technology, 8(2), 123-134.
- Tussyadiah I.P. (2019). Augmented Reality and Virtual Reality Technologies in Tourism. Springer International Publishing.
Ссылка для цитирования данной статьи
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Ссылка для цитирования Kopysava A.I. INNOVATIVE APPROACHES IN ORGANIZING SHOWS AND FESTIVALS: THE ROLE OF ART AND NEW TECHNOLOGIES [ИННОВАЦИОННЫЕ ПОДХОДЫ В ОРГАНИЗАЦИИ ШОУ И ФЕСТИВАЛЕЙ: РОЛЬ ИСКУССТВА И НОВЫХ ТЕХНОЛОГИЙ] // LXXXVIII International Scientific and Practical Conference «International Scientific Review of the Problems and Prospects of Modern Science and Education Свободное цитирование при указании авторства:https://scientific-conference.com/grafik.html (Boston, USA - March, 2023). с. {см. сборник} |
- Информация о материале
- Просмотров: 600
Kasumova S.F.
Email: Адрес электронной почты защищен от спам-ботов. Для просмотра адреса в вашем браузере должен быть включен Javascript.
Kasumova Sakina Farzali kizi - Doctor of Philosophy in Philology, Associate Professor,
DEPARTMENT OF INTERRELATED ARTS,
INSTITUTE OF ARCHITECTURE AND ART
NANA AZERBAIJAN.
BAKU, REPUBLIC OF AZERBAIJAN
Abstract: it is well known that the epochs of political stagnation and dullness were always golden years for the development of art and science, when out of the chaos of thoughts and feelings that overwhelm a nation, a clear, crystal-like form is first born, capable of serving as an eternal, classical model.
In all epochs, it was in times of turmoil that nature gave birth to a genius, a kind of Giver, who takes the burden of civilization on his shoulders.
Here, too, the twentieth century was a phenomenon-in spiritual terms, it did not give the world a genius. The twentieth century has become a long and tedious intermission of history, when old ideas fade and fade, and new ones are not born. The twentieth century, neither in painting, nor in music, nor in literature, offered the world a great subject that could captivate a titan, did not contribute to the development of those higher powers of mind and feeling that genius possesses.
Keywords: art, synthesis, integration.
Касумова C.Ф.
Касумова Cакина Фарзали кызы - доктор философии по филологии, доцент,
отдел взаимосвязей искусств,
Институт архитектуры и искусства
НАНА Азербайджана.
г. Баку, Азербайджанская Республика
Аннотация: известно, что эпохи политического застоя и отупения были всегда золотыми годами для развития искусства и науки, когда из хаоса мыслей и чувств, обуревающих нацию, впервые рождается ясная, кристаллически стройная форма, способная служить вечным, классическим образцом.
Во все эпохи именно в смутные времена природа рождала гения, своего рода Атланта, принимающего на плечи тяжесть цивилизации.
XX век и здесь явил собой феномен – в духовном плане он не дал миру гения. ХХ век стал длинным и томительно скучным антрактом истории, когда старые идеи блекнут и линяют, а новые никак не рождаются. ХХ век ни в живописи, ни в музыке, ни в литературе не предложил миру великого сюжета, способного увлечь титана, не содействовал развитию тех высших сил ума и чувства, которыми обладает гений.
Ключевые слова: искусство, синтез, интеграция.
Список литературы / References
- Писарев Д.И. Литературная критика. В 3-х т. Л., Худ.лит., 1981. Т. 2.
- Розанов В. Избр. Munchen, 1970. С. 444. Цит. Под горизонты культуры. Вып. 1. С-Петербург, 1992.
- Одоевский В.Ф. Музыкально-литературное наследие. М.: Музгиз, 1956.
- Аннинский Л. Свобода, которую получают. Лит. Учебник, 1990. кн. 5.
- Федотов Г. Эсхатология и культура. В сб.: Горизонты культуры.
Ссылка для цитирования данной статьи
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Ссылка для цитирования. Касумова C.Ф. CULTURAL PARADOXES OF THE LAST CENTURY [КУЛЬТУРНЫЕ ПАРАДОКСЫ МИНУВШЕГО ВЕКА] // XVI INTERNATIONAL SCIENTIFIC REVIEW OF THE PROBLEMS OF HISTORY, CULTURAL STUDIES AND PHILOLOGY Свободное цитирование при указании авторства: https://scientific-conference.com/grafik/2021-pervoe-polugodie.html (Boston, USA - 20 July, 2021). с. {см. сборник} |
- Информация о материале
- Просмотров: 539
Kasumova S.F.
Email: Адрес электронной почты защищен от спам-ботов. Для просмотра адреса в вашем браузере должен быть включен Javascript.
Kasumova Sakina Farzali kyzy - Doctor of Philosophy in Philology, Associate Professor,
DEPARTMENT OF INTERRELATED ARTS,
INSTITUTE OF ARCHITECTURE AND ART,
NANA AZERBAIJAN,
BAKU, REPUBLIC OF AZERBAIJAN
Abstract: the article speaks about the need for practical study of the synthesis of art and its consideration in aspects of socio-aesthetics, literature and music. The matured tendencies of social universalism insist on finding such a "order of things" in which "every life manifestation of a person - not only artistic - would be permeated with a unifying impulse and become the foundation of a holistic life. The goal is to reconcile man and his artistic expression in the interconnectedness of the whole as opposed to the isolation of individualism and his typical births.
Keywords: art, synthesis, integration.
Касумова C.Ф.
Касумова Cакина Фарзали кызы - доктор философии по филологии, доцент,
отдел взаимосвязей искусств,
Институт архитектуры и искусства
НАНА Азербайджана,
г. Баку, Азербайджанская Республика
Аннотация: в статье говорится о необходимости практического изучения синтеза искусств и рассмотрения его в аспектах общеэстетическом, литературоведческом и музыкальном. Созревшие тенденции социального универсализма настойчиво требуют нахождения такого «порядка вещей», при котором «каждое жизненное проявление человека – отнюдь не только художественное – пронизывалось бы объединяющим импульсом и становилось основанием целостной жизни. Ставится цель – соотнести человека и его художественные выражения во взаимосвязанности единого целого в противоположность изолированности индивидуализма и его типических порождений.
Ключевые слова: искусство, синтез, интеграция.
Список литературы / References
- Алиева К.Р. Психологические проблемы формирования творческого потенциала личности. Дисс. … д-ра психологических наук. Баку, 2008. 247 с.
- Голдинг У., Мердок А. Повелитель мух. Чрезвычайный посол. Черный принц. Романы. Москва, «Пушкинская библиотека», 2006. 716 с.
- Мамардашвили М.К. Философия и личность. Доклад на методологическом семинаре сектора философских проблем психологии Института психологии РАН, 3 марта 1977 года. С. 3 1-13.
- Мамедов А.С. Проблемы взаимосвязи азербайджанской поэзии с музыкой. Автореферат дисс. … доктора филологических наук. Баку, 1972. 71 с.
- Мамедова Э.Б. Интеграция уроков литературы и музыки. Журнал «Русский язык и литература в Азербайджане», 2008. № 2. С. 48-50.
Ссылка для цитирования данной статьи
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Ссылка для цитирования. Касумова C.Ф. СИНТЕЗ ИСКУССТВ В СОВРЕМЕННОМ ИСКУССТВОЗНАНИИ [SYNTHESIS OF ART IN CONTEMPORARY ART] // XVI INTERNATIONAL SCIENTIFIC REVIEW OF THE PROBLEMS OF HISTORY, CULTURAL STUDIES AND PHILOLOGY Свободное цитирование при указании авторства: https://scientific-conference.com/grafik/grafik-2019-pervoe-polugodie.html (Boston, USA - 25 April, 2021). с. {см. сборник} |
- Информация о материале
- Просмотров: 808
Asilbekova V.М.
Email: Адрес электронной почты защищен от спам-ботов. Для просмотра адреса в вашем браузере должен быть включен Javascript.
Asilbekova Venera Mamanovna - Postgraduate Student, Research Fellow,
SPECIALTY: CULTURAL STUDIES,
DEPARTMENT OF CULTUROLOGY AND ART HISTORY,
INSTITUTE OF PHILOSOPHY AND POLITICAL AND LEGAL RESEARCH
NATIONAL ACADEMY OF SCIENCES OF THE KYRGYZ REPUBLIC,
BISHKEK REPUBLIC OF KYRGYZSTAN
Abstract: the subject of this article is the consideration of the Saimaly-Tash petroglyphs, to distinguish their stylistic features of the composition of the picture and to reveal its semantics. The author focuses on cultural analysis and studying them as an object of art. The main objective of the study is to identify the stylistic features of the drawings, their similarities and differences between time periods. The novelty of the article lies in the fact that for the first time the author considers petroglyphs as an inspiration for modern artists and homeland designers. Kyrgyz and Kazakh artists and designers, considering their meaning and meaning, use them in their work. The results of the study can be used in the further development of art history problems of petroglyphs, as well as in the practical activities of artists and designers.
Keywords: cultural studies, art, style, image, rock paintings, petroglyphs, composition, semantics, history.
Асилбекова В.М.
Асилбекова Венера Мамановна – аспирант, научный сотрудник,
специальность: культурология,
отдел культурологии и искусствоведения,
Институт философии и политико-правовых исследований
Национальная академия наук Кыргызской Республики,
г. Бишкек, Кыргызская Республика
Аннотация: в данной статье рассматриваются петроглифы Саймалы-Таша с целью выделения их стилистических особенностей в композиции изображения и раскрытия их семантики. Автор делает акцент на культурологическом анализе и изучении их как предмета искусства. Основная цель исследования - выявление стилистических особенностей рисунков, их сходства и различий между временными периодами. Новизна статьи заключается в том, что автор впервые рассматривает стилистические различия петроглифов как значимых культовых сооружений в истории культуры Кыргызстана.
Ключевые слова: культурология, искусство, стилистика, семантика, стиль, изображение, наскальные рисунки, петроглифы, композиция, история.
References / Список литературы
- Popova O.P. Fine arts of Kyrgyzstan. Frunze, 1990. S. 18.
- Kubarev V.D., Matochkin E.P. Altai petroglyphs. Novosibirsk. Institute of Archeology and ethnography SB RAS, 1992.123 p.
- "Saimaly-Tash - a treasure house of history, hidden under the snow." [Electronic resource]. URL: limon.kg ›news: 66990/ (date of access: 17.06.2020).
- Novgorodova E.A. “In the land of petroglyphs and edelweiss”. M., 1982.
- Sher J. "Petroglyphs of Central and Central Asia". M., 1980. S. 208.
- Petroglyphs of Saimaly-Tash - Property of the planet. Photo material. dostoyanieplaneti.ru ›4606-etroglify-ajmaly-ash / petroglyphs of Saymaly-Tash". Novosibirsk, 1971.
- Agafonov G.A. “Rock carvings of the Tien Shan of the Bronze Age and Early Iron Age centuries as a historical source”, 1977. S. 5-6.
- Dyakonov I.M. "Mythologies of the Ancient World". M., 1977. S. 9–5.
- Goledukhin Yu.N. "Questions of classification and the spiritual world of the ancient farmer pp petroglyphs of Saymaly-Tash ". Novosibirsk, 1971.
- Ivanov V.V. "Language as a means of reconstructing history." , 1965. S. 36.
- Bernshtam A.N. "Historical and archaeological sketches of the Central Tien Shan and Pamir-Altai." USSR, 1952.
Ссылка для цитирования данной статьи
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Ссылка для цитирования. Асилбекова В.М. СТИЛИСТИЧЕСКИЕ РАЗЛИЧИЯ ПЕТРОГЛИФОВ САЙМАЛЫ-ТАША [STYLISTIC DIFFERENCES BETWEEN THE PETROGLYPHS OF SAIMALY-TASH] // XVI INTERNATIONAL SCIENTIFIC REVIEW OF THE PROBLEMS OF HISTORY, CULTURAL STUDIES AND PHILOLOGY Свободное цитирование при указании авторства: https://scientific-conference.com/grafik/grafik-2019-pervoe-polugodie.html (Boston, USA - 25 April, 2021). с. {см. сборник} |