Искусствоведение
PHENOMENOLOGICAL AND AESTHETIC INFLUENCE OF THE TRADITIONAL EUROPEAN MUSIC SCHOOL ON THE DEVELOPMENT OF MUSICAL ART AND MUSICAL CULTURE OF THE USA IN THE BEGINNING OF THE XXI CENTURY (IN PARTICULAR, THE GENRE OF HEAVY (EXTREME) MUSIC) [ФЕНОМЕНОЛОГО-ЭСТЕТИ
- Информация о материале
- Опубликовано: 23 марта 2022
- Просмотров: 385
Komleva A.V. , Orbin T.
Komleva Anna Viktorovna – PhD, Lighting Designer,
STATE ACADEMIC DRAMA THEATRE LENSOVIET, SAINT-PETERSBURG;
Orbin Travis - Drummer,
‘DARKEST HOUR’ METAL BAND, WASHINGTON, UNITED STATES OF AMERICA
Abstract: the article develops a phenomenological and aesthetic discourse on the historical foundations of the European traditional music school and its influence on the formation of an independent (original) development of American musical art and culture. A systematic analysis of the phenomenological and aesthetic principle underlying the foundation of a unique style of composing and performing mathematically structured parts of musical works, compositions in modern American musical culture is carried out. A method of existential-empirical research of the American school of musical arts is developed.
Keywords: phenomenological and aesthetic, empiricism, modality, melody, modality, squareness, modus, foot, measure, architectonics ancient Greek melos, Caucasian school of traditional music, Indian school of traditional music, North American, metal, metal subgenres.
Комлева А.В., Орбин Т.
Комлева Анна Викторовна – PhD, художник по свету,
Драматический театр Ленсовета, г. Cанкт-Петербург;
Орбин Трэвис - барабанщик,
метал-группа ‘Darkest Hour’,
г. Вашингтон, Соединенные Штаты Америки
Аннотация: в статье разрабатывается феноменолого-эстетический дискурс об исторических основаниях европейской традиционной музыкальной школы и ее влияние на формирование самостоятельного (самобытного) развития американского музыкального искусства и культуры. Проводится системный анализ феноменолого-эстетического принципа, лежащего в основе фундамента уникального стиля сочинения и исполнения математически структурированно сложных партий музыкальных произведений, сочинений в современной американской музыкальной культуре. Вырабатывается прием экзистенциально-эмпирического исследования американской школы музыкального искусства.
Ключевые слова: феноменолого-эстетический, эмпиризм, модальность, мелодика, ладовость, квадратность, модус, стопа, такт, архитектоника древнегреческий мелос, кавказская школа традиционной музыки, индийская школа традиционной музыки, cеверо-американский, метал, поджанры метала.
References / Список литературы
- Agarkov O. On the adequacy of perception of musical meter // Musical Art and Science. M., 1970. Issue
- Asafiev B.V. Guide to concerts. 2nd Edit. M., 1978.
- Galitskaya S.P. Theoretical questions of monody. Tashkent, 1981.
- Mazel L.A., Zukkerman V.A. Analysis of musical works. M., 1967.
- Meyer K. About the melody // Criticism and musicology. M., 1980.
- Rhythm, space and time in literature and art. L.,
- Rudneva A.B. Rhythm of verse and melody in Russian folk song // Izv. Institute of Music of the Bulgarian Academy of Sciences. T. 13. Sofia, 1969.
- Komleva A.V., Orbin T. Philosophical foundations of the innovative (combinatorial) style of thinking of the outstanding modern American composer, pedagog, producer, painter, author-performer, multi-instrumentalist musician, drummer Travis Orbin. Praha: Science of Europe № Vol. 2, 2022. 60 p. P. 3-9.
- Kholopova V.N. Questions of rhythm in the work of composers of the first half of the XX century. M., 1971.
- Yankovsky M. Shaliapin and Russian opera culture. L.; M.,
- Nitze H. Das Recht an der Melodie. Munich; Leipzig, 1912.
Ссылка для цитирования данной статьи
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Ссылка для цитирования. Komleva A.V. , Orbin T. PHENOMENOLOGICAL AND AESTHETIC INFLUENCE OF THE TRADITIONAL EUROPEAN MUSIC SCHOOL ON THE DEVELOPMENT OF MUSICAL ART AND MUSICAL CULTURE OF THE USA IN THE BEGINNING OF THE XXI CENTURY (IN PARTICULAR, THE GENRE OF HEAVY (EXTREME) MUSIC) [ФЕНОМЕНОЛОГО-ЭСТЕТИЧЕСКОЕ ВЛИЯНИЕ ТРАДИЦИОННОЙ ЕВРОПЕЙСКОЙ МУЗЫКАЛЬНОЙ ШКОЛЫ НА РАЗВИТИЕ МУЗЫКАЛЬНОГО ИСКУССТВА И МУЗЫКАЛЬНОЙ КУЛЬТУРЫ США НАЧАЛА XXI ВЕКА (В ЧАСТНОСТИ, ЖАНРА ТЯЖЁЛОЙ (ЭКСТРЕМАЛЬНОЙ) МУЗЫКИ)]// LXXXIV International Scientific and Practical Conference «International Scientific Review of the Problems and Prospects of Modern Science and EducationСвободное цитирование при указании авторства:https://scientific-conference.com/grafik.html (Boston, USA - 21 March, 2022). с. {см. сборник} |
Поделитесь данной статьей, повысьте свой научный статус в социальных сетях
Tweet |