Сапронова Екатерина Алексеевна / Sapronova Ekaterina - аспирант, кафедра английской филологии и межкультурной коммуникации, Белгородский государственный национальный исследовательский университет, г. Белгород
Abstract: the article contains a description of the problematic situation in the fields of runet MMORPG users’ slang study. The data analysis of the different categories of users’ content information, presented practical experience of these cultural and linguistic phenomena in the gaming environment.
Аннотация: статья содержит характеристику проблемной ситуации в сфере использования английского языка сленга в среде пользователей рунета, и, в частности, пользователей MMORPG. Приведены данные контент анализа информации различных категорий пользователей, представлен практический опыт применения данных культурных и языковых явлений в игровой среде.
Keywords: videogame industry, slang, English, Russian, massively multiplayer online role-playing, the Internet, community, reference group.
Ключевые слова: игровая индустрия, сленг, английский язык, русский язык, массовые многопользовательские ролевые онлайн игры, Интернет, комьюнити, рефернтная группа.
References:
1. Igrotop. Lutshie Obzory [Electronic resource]: URL: http://igrotop.com/ (Date of last entry:13.03.2016).
2. Issledovanie Insight ONE: Igrovaya Industria v Rossii [Electronic resource]: URL: https://vc.ru/p/game (Date of last entry:13.03.2016).
3. Rakovy korpus: slovar termonov Dota 2 [Electronic resource]: URL: http://gmbox.ru/dota-2/rakovyy-korpus-clovar-terminov-i-sokrashcheniy-dota-2 (date of last entry:11.03.2016).
4. Slovar termonov Counter-Strike [Electronic resource]: URL: http://lurkmore.to/Counter-Strike (дата обращения 13.03.2016).
5. Videogames Industry in Russia 2014 Electronic resource]: URL: http // www.slideshare.net/AndreyPodshibyakin/i1-games-2014 (date of last entry: 29.02.2016).
6. Webnick [Electronic resource]: URL: http://webnick.narod.ru/sleng/Sleng.html (date of last entry: 5.03.2016).